Google+ Followers

Khamis, 3 Oktober 2013

BAJET DALAM RM200,BUAT BIRTHDAY PARTY...

Assalamulaikum dan salam mesra..

Alhamdulillah..Pada 26 sept yang lepas genaplah umur rizqin yang ke 4 tahun..Memang saya bercadang nak sambut hari jadi rizqin di tadika sebab memandangkan rizqin dah sekolah..Mesti seronok kan sambut hari jadi dengan kawan-kawan,cikgu yang mengajar...Kemeriahan lagi terasa sebab budak-budak ini suka makan kek dan melihat kelatah mereka..hihiii

Lagi 2 minggu sebelum sambutan hari jadi rizqin,pening kepala juga lah saya nak cari idea ape untuk tema anak saya ini..Yelah,setahun sekali keluar belanja untuk hari jadi anak,tak salah mana pun tapi janganlah berlebih-lebihan..Yang penting bajet kita cukup setakat yang kita mampu jer..

Anak saya suka tengok cerita kartun upin ipin jadi saya pilih tema kek gambar upin ipin jer..Selamat saya ada kawan sekolah yang memang buat bisnes kek ini lagipun dia tinggal dekat seremban 2 senanglah nak tempah..Bukan tak nak beli dekat kedai jer tapi kalau beli dengan kawan-kawan ini,senang cikit kira..


Saya pun order sekali roti sosej dan lolichoc dalam 30 biji jer..Roti sosej itu dalam 60 sen sebiji dan lolichoc 1.50 satu batang..Saya ada tambah juga karipap dalam 30 biji..Karipap itu jiran depan rumah yang buat..Saya suka karipap hasil air tangan dia..Sedap tau kalau jual lebih meluas mesti laku nanti...Saya ada buat juga free gift untuk kawan-kawan rizqin dan cikgu tapi terlupa pula saya nak ambil gambar..Itu pun saya bajet dalam rm60 jer..Saya beli air kotak,jajan dan gula-gula..

Dalam pukul 10.00 majlis hari jadi rizqin pun bermula..Masa saya datang ke tadika,rizqin agak terkejut melihat saya dan adik dia datang..Yelah dia pun tak tahu hari itu hari jadi dia..Bila cikgu bukak kotak kek,masa itu dah bising dah suara budak-budak menjerit..Yelah seronok agaknya tengok kek ada gambar upin ipin..

Tengoklah gelagat rizqin bila kawan-kawan dia menyanyi lagu selamat hari jadi..Seronok sangat dia masa ini..hihiii Gembira hati ini bila anak suka saya dengan kejutan dari mama dia..Rasanya berbaloi walaupun mengeluarkan modal yang sikit..

Semua kawan-kawan rizqin dah tak sabar tak nak makan kek upin ipin rizqin yang nampak menyelerakan itu..Tiada acara tiup lilin pun,cukuplah sekadar potong kek jer..

Bajet rm200 untuk majlis hari jadi yang ringkas ini dapat saya buat dengan jayanya..hihiii Lagi bagus kalau buat dekat tadika kalau anak dah sekolah..Yang penting kena bincang dengan cikgu dan jangan ganggu masa belajar mereka..

Buat anak mama MUHAMMAD KHAIRURRIZQIN..Mama dan papa sayang sangat rizqin dan semoga rizqin jadi anak yang soleh di dunia dan akhirat dan menjadi anak kebanggaan mama dan papa..AMINNN....

Jom singgah-singgah fan pages fb saya https://www.facebook.com/RiznLailaCollection melihat koleksi tshirt muslimah yang pastinya pakaian menutup aurat walaupun kita suka berfesyen..

BYE-BYE...


Salam Mesra
     lela










                  







2 ulasan:

  1. clown service here

    www.mrzimo2014.blogspot.com

    BalasPadam
  2. Salam Sejahtera ............
    we provide kids table and chair for rental. Do SMS/Whatsapp at +60123288522 Let your child enjoy doing activity and dining in a GREAT setting table!!

    BalasPadam