Google+ Followers

Rabu, 28 Ogos 2013

KEMERIAHAN SAMBUTAN HARI RAYA 2013

ASSALAMULAIKUM DAN SALAM MESRA...

Selamat hari raya semua..Sambutan kemeriahan hari raya saya sekeluarga tahun ini penuh dengan kesederhanan saje..Tidak ade yang nak glamour sangat pun..Lagipun kita digalakkan membuat 
persiapan mengikut kemampuaan dan mengikuti suruhan illahi..

Seawal pagi lagi saya dah bangun menolong akak yang sulung membuat persiapan juadah di pagi raya...Menu juadah raya kali ini seperti ketupat,kuah kacang,rendang daging,sayur lodeh..Anak buah yang lain pula tolong isi kuih raya di dalam balang..Sebelum si adik bangun,lebih baik saya settle kan maner yang patut..

Selepas suami saya balik dari menunaikan solat sunat hari raya,suami saya bawa mak menziarahi pusara arwah ayah..Saya teringin nak ikut tapi saya tak berani nak bawa anak-anak ke kawasan perkuburan...Orang kata semangat budak-budak ini lain cikit...Takapelah saya hanya mampu berdoa dari jauh jer..Suami ade amik gambar pusara arwah ayah,bolehlah buat tatapan kerinduan saya..huhuuu

Selesai acara makan-makan,saya menunggu kedatangan adik beradik yang lain..Buat pengetahuan semua,saya mempunyai 1 abang,2 kakak dan 2 orang adik lelaki..Hanya saya dan abang jer duduk luar dari johor..Yang lain semuanyer tinggal kawasan johor..Ikutkan hati saya sebelum berkahwin dulu,saya tak nak pergi mana-mana tapi yelah kan dah kahwin ini,kene lah ikut gak..Tak cium bau syurga nanti..hihiii

Dalam pukul 11.00 pagi,barulah adik beradik yang lain sampai dengan keluarga masing-masing..Tahun ini,abang saya tak balik raya di johor sebab giliran dia beraya di kedah rumah mak mertua dia..Kene ikut giliran kalau tak perang raya akan melanda..hihiii



 
Selesai semua siap makan,kami semua berkumpul diruang depan untuk acara bersalaman dan mintak maaf..Siapa yang ada dosa itu,masa ini la boleh mintak maaf..Gambar di atas itu,saya mintak maaf dengan mak..Bab inilah yang buat saya sedih..huhuuu..

 Giliran suami saya bersalaman dengan mak saya..Mintak maaf kene buat muka sedih tapi suami saya senyum malu-malu pula..hahaahaaa

Duit raya time..haahaaahaa...Masa ini semua anak saudara saya tak sabar-sabar nak duit raya..Budak-budaklah katakan..

 Ade lagi yang belum dapat itu..Suami saya bagi seorang 5 ringgit..Bolehlahkan..Lagipun orang kata budak kecil tak boleh pegang duit besar-besar..hihiiii..Gurau jer..


 Yang baju melayu warna kelabu itu adik saya dan yang warna biru abang ipar saya..Tak habis lagi bagi duit raya itu..


Suasana bila masing-masing dapat duit raya..Banyak syok oooo...



 Inilah keluarga kakak yang sulung bersama 2 orang anak dara dan 2 orang anak bujang..Anak saudara saya yang sulung ini dah tingkatan 5,yang ke dua itu tingkatan 4 dan yang duduk depan itu darjah 6..Mereka semua duduk dengan mak saya..Boleh tolong da tengokkan mak saya..Abang ipar saya kena kerja raya pertama jadi tak adelah gambar dia..Tahun ini mereka pilih tema warna HITAM...



 Ini gambar keluarga kakak saya yang kedua..Ade 5 orang anak dara perempuan..Belum ade rezeki lgi nak dapat anak lelaki..Anak yang sulung dah tingkatan 1 dan yang lain ade darjah 5,3,1..Si kecil itu baru berumur 4 tahun..Tahun ini mereka pilih tema warna BIRU..



 JENG JENG JENG..hihiii..Inilah gambar keluarga saya tapi sayangnyer anak ke dua saya tidur pula time ini..huuhuuu..Tak adelah kenangan dengan nenek dia..Lagipun senang sikit si adik itu tidur,kalau tak mengamuklah dia..


 Inilah keluarga adik lelaki bersama isteri dan anak-anaknyer..Adik saya ini kahwin awal so anak lelaki dia yang sulung dah tingkatan 2..Anak nom 2 itu dah tingkatan 1 dan si manis itu baru 4 tahun..Dah jodoh dia awal..Bagus sebenarnye kahwin awal ini..Elakkan dari perkara-perkara yang tidak di ingini..hihiii Tahun ini mereka pilih tema kelabu..



 Inilah adik lelaki saya yang ke dua..Baru seorang jer anak dia berumur 3 tahun..Tak tahulah bila dia nak menambah lagi..Tahun ini mereka pilih tema pink..



 Inilah sebahagian dari anak buah saya..Ade 3 orang anak abang,seorang anak adik dan seorang anak saya yang tengah syok tidur masa ini tiada dalam gambar..Kalau semua ade kan best..


 Bergambar bersama mak,kakak dan adik ipar..Lagi seorang akak ipar tak ade dalam gambar..Adik ipar saya ini semuanyer cun dan comel belaka..hihii


 Inilah jejaka idaman malaya..Macam kumpulan nasyid pula kan..2 orang lagi tiada dalam ini gambar..huhuuu Tapi yang penting suami saya hensem kan..hihiii



 Inilah gambar adik beradik saya..Semua tinggi-tinggi belaka kan..Abang saya jer yang tiada dalam gambar..Susah sebenarnye nak dapat berkumpul bersama-sama..


Bile dah bersalaman,tangkap gambar,apa lagi makan time..Saya pun join makan sekali walaupun dah makan 2 kali..Gambar makanan pun tak banyak yang saya ambil sebab si adik dah bangun..Makan ramai-ramai seronok kan kan..Sambil makan boleh cerita macam-macam..Yelah bukan senang nak dapat berkumpul ramai-ramai..



Gambar ini di ambil masa kami semua beraya di rumah akak di kangkar pulai,johor..Dah masuk hari raya yang ke 2 dah masa ini..Masa kami datang pun dah tengahari jadi akak jamu masakan kampung jer..Sedap jugak akak saya masak..hihiii


Sebahagian dari ahli keluarga saya yang sedang syok layan diri sendiri..Muka tuan rumah tak nampak pun..


Ini pula rumah besan mak saya merangkap rumah mak mertua adik saya..hihiii
Tiap-tiap tahun tak pernah miss pergi beraya rumah dia..Tuan rumah ini pemalu tau,tu yang tak nampak muka tuan rumah ini..


Apalah yang syok sangat adik saya tengah bualkan itu..Masalah negara kot...hihiii Tengok suami saya itu,telefon dengan dia tak dapat dipisahkan..Time raya pun ade customer cari dia nak beli FAT BURNER XTREME..

Seronok rasanyer dapat berkumpul bersama-sama dengan mak,adik beradik,ipar duai dan anak buah masa hari raya yang lepas..Lepas rindu saya dengan mak..hihiii Yelah duduk jauh dengan mak ini,kene mintak manja sikit..
Lagipun saya jarang balik johor,kalau suami dapat cuti panjang dapatlah saya balik johor..

Jangan lupa intai-intai blog bisnes saya yang lain yek..kalau nak beli baju kurung,baju kurung moden,t-shirt muslimah,anda boleh klik http://riznlaila.blogspot.com/ ataupun di fanpages https://www.facebook.com/RiznLailaCollection

Kita jumpa dalam entri yang lain yek..Jaga diri tau..




Salam mesra
    lela











Sabtu, 24 Ogos 2013

DETIK-DETIK MENJELANG SYAWAL

ASSALAMULAIKUM DAN SALAM MESRA..

Seperti dalam enrti yang saya tulis hari itu,hari raya tahun ini saya sekeluarga beraya di taman universiti,skudai johor bahru..Saya bertolak dari seremban pukul 11.00 pagi dan bercadang nak singgah melaka,rumah mak mertua untuk berbuka puasa..Malam baru saya gerak balik ke johor..Sedap cikit jalan waktu malam ini..Memudahkan anak-anak nak tidur jer lagipun kene tengok mood suami juga..Suami lebih selesa memandu pada waktu malam jadi saya ikut jerlah..
       
Selepas selesai berbuka puasa di rumah mak mertua,dalam pukul 10 malam saya bergerak balik ke johor..Perjalanan dari melaka ke johor,alhamdulillah tak banyak kereta dan perjalanan kami malam itu amatlah lancar sekali..hihiii..Seronok berjalan jauh kalau kereta tak banyak dan jalan pun tak jem..Anak-anak pun tidur lena dan saya kene layan berbual dengan suami..Manalah tahu,takut dia terlelap ker..

Sampai di rumah mak lebih kurang pukul 12 tengah malam,jadi saya dan suami terus bersahur awal pagi itu..Yelah tak akan saya nak bangun 2 kali kot..Alang-alang dah tidur lambat,terus sahur sekali..Mak dan anak buah pun turut serta bersahur juga..hihii..Lagipun mereka menunggu saya sekeluarga sampai..Terubat rindu bila tengok muka mak dan anak buah..  

Juadah hari raya tahun ini,akak saya yang sulung yang masak di bantu 2 orang 
anak dara nyer..Emak pula menolong aper yang patut saje memandangkan mak saya kurang sihat..Saya pun tolonglah mana yang patut tapi sekejap jer dapat tolong..hihiii..Si adik pula buat perangai mintak di dukung jer..Dia belum biasakan diri dia tempat orang agaknye..

Si abang tak ade masalah nak handle sebab papa dan anak buah ade melayan die bermain..Petang itu cume sediakan bahan-bahan untuk juadah pagi raya,malam nanti senang cikit cuma sambung masak jer..Last berbuka puasa aritu akak saya cuma buat mihun putih dan goreng nugget cikit..Agak simple tapi yang penting mengenyangkan..Bila dapat berbuka puasa dan makan beramai-ramai ini,seronok sangat..Makanan dari tak sedap terus jadi sedap...hihiii...Tapi akak saya memang masak sedap tau..

Malam itu suami melayan si abang dan anak buah bermain bunga api dihalaman rumah..Bukannye mercun yang bahaya itu tau tapi bunga api jer yang selamat untuk kanak-kanak bermain..Yang penting ade pengawasan dari ibubapa..Saya perhatikan dari dalam rumah je sambil temankan mak repair cikit baju melayu anak-anak..

Masa di seremban lagi,saya sempat test baju melayu mereka..Agak labuh di bahagian tangan dan kaki..Mak saya pandai menjahit jadi lebih baik suruh mak jer jahit...hihiii Bukan nyer banyak pun,mak pula sanggup nak tolong jahitkan..Susah nak cari baju melayu budak yang betul-betul ngam dengan badan ini..Biar beli besar cikit,lagipun budak-budak ini cepat membesar..Betul tak

Malam terakhir ramadhan,terasa sayu jer..Bulan yang penuh dengan keberkatan dan pahala akan meninggalkan kita semua..Insyallah,kalau diberikan umur yang panjang oleh allah swt,tahun depan kita akan bertemu lagi bulan ramadhan ini..Selesai masak memasak untuk juadah dipagi raya,saya sekeluarga ramai-ramai menonton drama setia hujung nyawa edisi raya..Kelakarlah pulak melihat gelagat pelakon-pelakonnye..

Rasanye itu sajelah cerita saya untuk enrti kali ini..Insyallah,nanti saya ceritakan kemeriahan sambutan hari raya tahun ini yek..Jangan lupa singgah-singgahlah blog bisnes saya seperti RIZN LAILA COLLECTIONS,MY BABY APPAREL,KULIT SIHAT CANTIK SEMPURNA DAN NOVEL MELAYU TERBAIK..

  Mandi manda bersama sepupu...



Salam mesra
    Lela







Selasa, 20 Ogos 2013

RINDU PADA ARWAH AYAH..

Assalamulaikum dan salam mesra..

Syukur alhamdulillah kerana di beri kesihatan yang baik oleh allah swt..Tidak terlambat rasanyer saya nak mengucapkan selamat hari raya adilfitri dan maaf zahir batin kepada semua..Semuanyer masih dalam mood raya lagi kan..Minggu ini sampai habis raya nanti mesti ramai yang buat rumah terbuka..Masa itu ramai yang gantung kuali dan periuk jer..hihii

Tahun ini masuk tahun kedua kami sekeluarga beraya tanpa ayah di sisi..Arwah ayah meninggal dunia pada tanggal 18/12/11 ketika masih bertugas ditempat kerja..Arwah saya masih berkerja sebagai pengawal keselamatan di usia 65 tahun..Mengikut perancangan arwah,dia akan pencen pada tahun 2012 tapi apa kan daya,kita tidak mampu melawan kuasa allah swt..

Arwah ayah seorang yang rajin berkerja..Sepatutnyer dia dah lama dah boleh pencen tapi arwah ayah yang tak mahu..Katanyer duduk rumah boring,pergi kerja ada duit masuk..Dulu arwah ayah seorang askar melayu jadi dah sebati agaknyer sifat-sifat tangguhjawabnyer..Kita pun terpaksalah ikut saja permintaannyer walaupun hati saya agak risau..

Banyak sebenarnyer kenangan saya dengan arwah ayah..Masih segar dalam ingatan ketika saya masih kecil,arwah ayah suruh tolong carikan uban kat rambut dia,nanti arwah ayah bagi upah..Seronok sangat kadang-kadang arwah ayah bagi dalam rm2..Masa itu 50 sen pun banyak inikan pula rm2..Saya cari uban sampai arwah ayah tertidur..Ada sekali itu saya tipu,saya cakap saya dah cabut uban tapi sebenarnyer saya nak duit jer..Bila arwah ayah dapat tahu,terus saya tak dapat upah lagi..huhuuu...Itulah akibatnyer kalau kita tipu..

Kenangan bulan puasa pula kami adik beradik sama-sama buat kuih siput..Arwah ayah yang sediakan bahan-bahan nyer,kami adik beradik tolong bentukkan menjadi kuih siput..Sedap sangat arwah ayah buat..Bile time raya,kuih siput yang habis dulu..Sekarang ini dah tak dapat merasa lagi kuih siput dari arwah ayah..Tak sama dengan yang lain..Rempah ratus yang digunakan arwah ayah lain dari yang lain...

Gambar arwah ayah masih bekerja sebagai pengawal keselamatan di salah sebuah syarikat di johor bahru..

Arwah ayah seorang ayah yang tegas tapi dalam masa yang sama,die seorang ayah yang sangat penyayang terhadap anak-anaknyer..Arwah ayah tidak pernah lupa masukkan duit perbelanjaan ketika saya belajar dulu..Tiap-tiap bulan die akan tolong saya bayar duit kereta walaupun die tak pernah guna..Arwah ayah hanya naik motor saja pergi kerja..Lagipun arwah ayah takade lesen kereta pun..

Hari raya tahun ini seperti hari raya tahun lepas..Selesai sahaja sembahyang sunat hari raya dan menjamu sedikit juadah,kami semua akan menziarahi pusara arwah ayah..Lokasi perkuburan pun tidak terlalu jauh sangat mengambil masa dalam 20 minit perjalanan..Cuaca ketika itu hujan renyai-renyai menambahkan kepiluan di hati..huhuuu

kubur arwah ayah disemadikan..

Sedih kan kehilangan orang yang kita sayang..Lagi sedih orang yang rapat dengan kita..Tak ada tempat nak luahkan masalah dan berbincang tentang sesuatu perkara..Saya rindu sangat-sangat dengan arwah ayah..Saya ingat lagi pagi ahad itu saya menerima panggilan telefon dari mak menyatakan arwah ayah dah meninggal dunia..Masa itu saya rasa macam dalam mimpi pula sebab masa itu saya pun baru jer bangun tidur jadi agak mamai lah..Rupanyer banyak kali juga mak cuba telefon saya tapi saya tak dengar...

Masa dapat berita itu saya belum nak menangis lagi..Saya rasa macam blur pula..Saya terus kejutkan suami beritahu ayah dah meninggal..Masa saya siapkan beg pakaian,time itulah baru saya menangis sepuas-puasnyer..Tiba-tiba datang perasaan yang sangat sedih..Macam saya tidak boleh menghadapinyer tapi mujurlah suami ade pujuk saya supaya bersabar..

Perjalanan dari seremban ker johor saya rasakan begitu lama sangat..Macam nak terbang jer supaya cepat cikit sampai..Perjalanan ke johor ketika itu pun hujan jadi suami saya ambil langkah berjaga-jaga..Sampai di perkarangan rumah,saya lihat ramai saudara,jiran dan kawan-kawan arwah ayah datang menziarahi..Masa itu pun jenazah ayah dah ade di rumah dan selamat dimandi dan dikapankan..Tunggu selepas asar untuk sembahyang dan dikebumikan...

Saat menatap dan mencium dahi arwah ayah buat kali terakhir begitu menusuk hati..Selepas ini wajah dan suara arwah ayah tidak dapat saya dengar dan tatap lagi..Hanya gambar sebagai kenangan dan kerinduaan dikala saya rindukan arwah ayah..Tiada lagi nasihat dan tunjuk ajar kehidupan yang diberikan arwah ayah untuk saya..

Semoga arwah ayah MOHD ARPA tenang dan damai di sana..Semoga arwah ayah di tempatkan di kalangan orang-orang beriman..Terima kasih ayah di atas segala nasihat dan kasih sayang ayah selama ini..Lela sayang dan rindu kan ayah..


kenangan hari raya tahun 2010..

AL-FATIHAH...


Salam Mesra
     lela



Ahad, 4 Ogos 2013

KENANGAN BUAT KUIH RAYA

ASSALAMULAIKUM DAN SALAM MESRA..

Rasanyer lagi 5 hari kita akan meninggalkan bulan ramadhan dan akan menjelang bulan syawal..Sedih dan sayu hati ini untuk meninggalkan bulan ramadhan yang penuh dengan pahala dan keberkatan..Tahun depan kita sempat jumpa lagi ker tidak bulan ramadhan ini..huhuuu

Macammaner dengan persiapan anda semua?baju raya,kuih raya?Dah beli ker?Jangan beli last minit tau..Yelah kadang-kadang kalau kita beli last minit ini,harga akan murah tapi manalah tahu kalau jadi apa-apa perkara yang tidak diingin seperti kereta rosaklah,tayar pancitlah,duit dah terpakai beli barang lain..Nanti tak pasal-pasal hilang mood nak raya..

Bercakap pasal kuih raya ini,dah lama sungguh saya tak buat sendiri kuih raya..Sebelum kahwin dulu,saya tak minat nak buat kuih raya cume ade tolong mak jer buat...Bab masak-masak ini saya tak berape minat sangat..Tak tahulah kenape..hihiii..Bukannyer malas tau tapi memang tak minat..Bayangkan.lagi sebulan saya nak kahwin,baru saya belajar masak dari 
mak..Siap tulis dalam buku nota lagi..

Tahun pertama kahwin,saya hanya beli kuih raya ketika itu..Almaklumlah,masih baru lagi ketika itu..Masuk tahun kedua pula,saya sendiri rasa macam nak belajar buat kuih raya..Yelah sampai bila kita nak pandai kalau kita sendiri tak cuba buat..BETUL TAK!! Masa remaja dulu,tak pandai nak buat tapi asyik tahu makan jer..

Benda pertama saya beli masa itu,majalah buat biskut dan kek pastu mintak suami belikan perkakas untuk buat biskut kat kedai kek..Masa itu kalau tak silap saya,habis dekat rm300 lebih kot..Semuanyer suami bayar..hihiii Oven pula mak mertua bagi percuma sebab die pun nak beli baru so dah jimat duit dari situ..

Masa itu puasa dah masuk minggu ke2,saya pun mulalah operasi membuat kuih raya yang saya amik resepi dari majalah..Kali pertama saya buat,kuih raya,biskut nye tak menjadi..huhuu..Kalau baling dekat dinding,gerenti dinding yang retak.Sedih sangat-sangat dan masa itu barulah menyesal taknak belajar dari mak..

Hari berikutnyer saya cuba buat lagi dan lagi lagi lagi..Akhirnyer saya berjaya siapkan biskut raya yang pertama..Seronok rasa nyer masa itu,..Betulah kata pepatah,dimana ade kemahuan disitu ade jalan..Pandai juga saya ini buat biskut sendiri hanya bantuan dari majalah yang saya beli jer..Tahun itu,saya berjaya siapkan 6 jenis biskut raya hasil seperti almond london,biskut kacang,biskut kurma,biskut cornflakes dan kek vanila..

Semuanya menjadi berkat usaha saya yang tidak pernah mudah patah semangat..Support dari suami penting dan menjadi pendorong kuat untuk saya teruskan..Masa itu anak belum ada lagi,jadi senang cikit saya nak buat..Yang kelakarnya suami saya siap promote kat kawan-kawan tempat kerja die lagi..Ade juga yang nak beli biskut raya dari saya tapi saya tolaklah..Bukannye saya tolak rezeki tapi saya masih belum bersedia ker arah itu,..

Sejak dari pengalaman tak pandai buat biskut sendiri,ahhh selepas itu setiap kali nak mejelang raya,saya mesti buat sendiri kuih raya..Seronok kawan,jiran dan keluarga datang rumah puji biskut saya sedap..hihiii..Alhamdulilah,tak sia-sia sebenarnya usaha saya ini..

Hari raya tahun 2009 tahun last saya buat biskut raya sendiri..Masa itu saya tengah menunggu hari nak bersalin so saya pendamlah hasrat nak buat biskut raya..Sampailah sekarang ini anak dah masuk 2 orang,saya masih belum kesempatan nak buat sendiri..Rasanyer kalau saya buat sendiri kuih raya tahun ini gerenti sampai bila-bila pun tak akan siap punyer..hihiii

Tahun ini saya cume beli dari mak mertua sahaje sebab tahun ini mak mertua ade buat projek menjual kuih raya,,Tak pening-pening nak beli kat luar..Antara kuih raya yang saya beli seperti muruku,kuih tiram,tempeyek kacang,kuih sepit,popia perisa milo,nestum dan cornflakes..Semuanya goreng-goreng belaka tak ade biskut pun..huhuuu

Seronoknyer sebenarnyer buat biskut raya sendiri ini..Bukan sahaja kita menjimat ekonomi suami dan rumahtangga tetapi juga melatih dan menilai diri kita sendiri sama ada kita boleh ke tidak boleh buat seperti orang lain juga..Yang penting jangan berputus asa dan mudah menyerah kalah..Bila kita dah berjaya buat hasil dari kegagalan dan kesilapan kita yang lepas,insyallah selepas itu kita akan rasa puas melihat hasilnya nanti..

Selamat mencuba dan membuat biskut raya sendiri tau..




SALAM MESRA
       LELA





















Khamis, 1 Ogos 2013

YEAH...TAHUN INI RAYA BALIK JOHOR..

ASSALAMULAIKUM DAN SALAM MESRA..

Seronok betul rasanyer dihati kerana hari raya tahun ini,saya dan anak-anak dapat beraya bersama-sama dengan suami dan papa tercinta..Pegawai atasan tempat suami berkerja beri cuti 4 hari bermula dari raya per1 sampai raya ke 4..Agak susah cikit sebenarnyer tempat kerja suami saya ini nak bagi cuti..Ini pun suami cuba mintak,alhamdulillah tak sangka dapat pula...Agaknyer pegawai atasan die itu tengah mood baik..hihiii

Mana saya tak seronok sangat..Bukan senang suami saya nak dapat cuti time raya ini..Saya masih ingat lagi hari raya tahun lepas,saya kene beraya dengan anak-anak jer kat rumah...Masa itu saya baru lepas habis pantang anak ke dua..Time itu suami pula kerja pagi..Mahu menangis dibuatnyer..Saya pun takadelah nak masak-masak bagai..Yelah,siapa yang nak makan pula,suami saya gerenti makan sedap-sedap kat tempat kerja die..Nak bagi jiran-jiran,semuanyer dah balik kampung..

Pagi raya dulu pun saya cuma pakaikan baju melayu untuk anak-anak pastu amik gambar..Kelakar pula masa itu kalau saya ingat-ingat balik..Bukan setakat tahun lepas,tahun yang sudah-sudah pun sama situasinye..Apa nak buat,kene berkorban untuk suami tercinta..Sebelum ade anak kedua ini,suam izinkan saya balik johor dulu naik kapal..Yelah,anak baru seorang,senang cikit nak handle..Dah ade 2 orang anak ini,saya terpaksa kene balik bersama-sama dengan suami...Saya masih perlukan pertolongan seorang suami untuk uruskan anak-anak..hihiiii..Bukannyer saya ini manja sangat tapi suami isteri kan mesti saling tolong menolong..Betul tak!!!!

Maknanyer saya akan balik johor 2 hari sebelum menjelang raya..Senang cikit nak balik awal-awal ini..Mesti penuh punyerlah jalan-jalan raya nanti..Semuanyer dengan haluan masing-masing..Saya pula akan tutup kedai online bermula 2 ogos hingga 19 ogos..Saya nak rehatkan badan dan mata yang asyik menghadap laptop jer..huhuuuu

Selepas raya,insyallah akan lebih aktif berniaga di facebook dan di blog..Ade benda yang baru bakal saya jual antaranyer novel melayu,jam,wallet dan bermacam-macam lagilah...Saya kene cepat rebut peluang dan belajar lebih banyak lagi dalam dunia perniagaan online..Suami menjadi tulang belakang saya selain memberi support yang terbaik untuk saya maju kehadapan..Kalau saya ade masalah dengan customer,suami lah tempat saya luahkan masalah..

Oh ya jangan lupa support page terbaru saya NOVEL MELAYU TERBAIK https://www.facebook.com/pages/Novel-Melayu-Terbaik/420766314705044 ..
Banyak cerita-cerita dari novel diapatasikan menjadi sebuah cerita di televisyen..Saya akan sentiasa update tajuk-tajuk novel yang terbaik dari penulis-penulis yang amat berbakat..



Berhati-hati tau semasa memandu di jalan raya..Ingatlah mereka-mereka yang tersayang yek..Mereka menunggu kita bukannyer dengan tangisan tetapi dengan senyuman kegembiraan..

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..MAAF ZAHIR DAN BATIN TAU...


SALAM MESRA
      LELA