Ahad, 21 Julai 2013

RIZQIN ..4 TAHUN MAMA MENANTI KELAHIRANMU..

Assalamulaikum dan salam mesra..

Bersua kita lagi dalam entri yang seterusnyer dimana saya akan berkongsi cerita tentang pengalaman saya menanti zuriat yang pertama hasil perkahwinan saya bersama suami tahun 2005..

Setiap dari kita mimpikan anak dalam setiap perkahwinan..Apalah erti sebuah perkahwinan tanpa anak yang menjadi pelengkap sebuah rumahtangga..Anak sumber kekuatan kita dan juga dapat mengeratkan lagi hubungan suami isteri..

Saya berkahwin umur 25 tahun dan masa yang sesuai mendirikan rumahtangga(orang lain katalah)..Saya dan suami merancang untuk mendapatkan anak secepat mungkin kerana kami berdua memang suka kan budak-budak..Dari tahun ke tahun,saya masih lagi belum mengandung..Pelbagai cara yang cuba lakukan seperti berurut,makan pil kesuburan dan macam-macam lagilah..Check di klinik pun,doctor memberitahu kami berdua ok cuma rezeki dari allah swt..Hanya die saje yang tahu kenapa dia bagi kami lambat memiliki zuriat...

Tak apelah,saya pujuk diri sendiri dan yakin satu hari nanti saya pasti dapat memiliki anak dari rahim saya sendiri..Syukur alhamdulillah,saya memiliki seorang suami yang sangat memahami dan tidak menyalahkan saya malah memberikan galakan dan dorongan..Sebab saya ade baca di blog yang lain,luahan seorang isteri yang suami die menyalahkan die semata-mata..Kesian sungguh nasib si isteri itu,..huhuuu

Setiap kali selepas solat,saya tidak lupa berdoa agar allah swt memakbulkan permintaan saya untuk memiliki anak..Saya juga banyakkan solat hajat dan solat taubat atas dosa-dosa saya yang tanpa saya sedar atau tidak. .Saya juga banyakkan sedekah jajan-jajan untuk anak-anak jiran,bagi makan kucing-kucing yang terbiar..Semua itu saya lakukan,insyallah ade ganjaran yang allah swt akan bagi untuk saya,.

Akhirnyer pada awal bulan jan 2009,saya rasa kelainan dalam diri saya..Period saya tak datang pada hari yang sepatutnyer..Saya tak lalu nak makan dan rasa malas jer nak buat kerja..Saya meminta suami membelikan pregant test untuk menguji sendiri dirumah..Nanti kalo pergi klinik,kalo tak ade saya juga yang frust..huhuu

Syukur alhamdulillah..allah swt mendengar doa saya dan berjaya hamil buat kali pertama dalam hidupku..Terasa saya nak memberitahu satu dunia yang saya dah berjaya..Suami pun gembira dan terharu kerana kami bakal memiliki anak juga..Suami pun dah berpesan berhati-hati melakukan keje rumah...Saya pula tidak ada simptom muntah,pening setengah ibu mengandung yang lain..Saya dijangka melahirkan baby ini dalam bulan sept 2009 seperti mengikut kiraan nurse diklinik kesihatan yang berhampiran rumah..

Tanggal 26/09/2009 hari sabtu di hospital sultanah aminah,johor saya selamat melahirkan seorang baby lelaki yang sungguh cute secara normal..Alhamdulillah,allah swt memudahkan kelahirannyer dan saya sungguh terharu kali pertama nurse meletakkan di atas dada saya..Dalam hati saya sempat berbisik,muka saling tak tumpah macam papa die..


MUHAMMAD KHAIRURRIZQIN

POSE MANJA GITU


Saya berpantang di johor dijaga oleh mak sepenuhnyer..Yelah saya tak ade pengalaman,jadi mak sajelah harapan saya..44 hari berpantang dan mengikut segala amalan,insyallah badan kita akan sihat dan kelihatan muda sentiasa...hihiiii

Seronok rasanyer dapat memiliki cahayamata yang selama ini dinantikan..Yelah,4 tahun menahan rasa serong masyarakat sekeliling dan cakap-cakap negatif orang..Akhirnyer allah swt berikan juga seorang anak yang sangat comel..Indah rasanyer kehidupan berumahtangga bila kehadiran anak mengisi kekosongan hidup saya dan suami..

Kepada anada diluar sana yang masih belum memiliki cahayamata,anda semua jangan risau dan susah hati kerana ini semua perancangan allah swt untuk kita..Cepat atau lambat hanya die saje yang tahu..Kita berusaha selebihnyer allah swt yang tentukan..

Sebahagian gambar MUHAMMAD KHAIRURRIZQIN  buah hati mama..Sekarang si abang dah berumur 4 tahun dan sudah bersekolah..Sengaja saya menghantar die ke tadika lebih awal kerana mudah dia bergaul dengan kawan-kawan yang lain...











P/S: Tips ringkas dari saya:
        
1.Banyakkan berdoa kepada allah swt dan jangan berputas asa..
2.banyakkan melakukan solat hajat dan solat taubat..
3.banyakkan sedekah kepada ibubapa,kanak-kanak dan binatang..


Salam Mesra
      lela
















Tiada ulasan:

Catat Ulasan