Google+ Followers

Rabu, 28 Ogos 2013

KEMERIAHAN SAMBUTAN HARI RAYA 2013

ASSALAMULAIKUM DAN SALAM MESRA...

Selamat hari raya semua..Sambutan kemeriahan hari raya saya sekeluarga tahun ini penuh dengan kesederhanan saje..Tidak ade yang nak glamour sangat pun..Lagipun kita digalakkan membuat 
persiapan mengikut kemampuaan dan mengikuti suruhan illahi..

Seawal pagi lagi saya dah bangun menolong akak yang sulung membuat persiapan juadah di pagi raya...Menu juadah raya kali ini seperti ketupat,kuah kacang,rendang daging,sayur lodeh..Anak buah yang lain pula tolong isi kuih raya di dalam balang..Sebelum si adik bangun,lebih baik saya settle kan maner yang patut..

Selepas suami saya balik dari menunaikan solat sunat hari raya,suami saya bawa mak menziarahi pusara arwah ayah..Saya teringin nak ikut tapi saya tak berani nak bawa anak-anak ke kawasan perkuburan...Orang kata semangat budak-budak ini lain cikit...Takapelah saya hanya mampu berdoa dari jauh jer..Suami ade amik gambar pusara arwah ayah,bolehlah buat tatapan kerinduan saya..huhuuu

Selesai acara makan-makan,saya menunggu kedatangan adik beradik yang lain..Buat pengetahuan semua,saya mempunyai 1 abang,2 kakak dan 2 orang adik lelaki..Hanya saya dan abang jer duduk luar dari johor..Yang lain semuanyer tinggal kawasan johor..Ikutkan hati saya sebelum berkahwin dulu,saya tak nak pergi mana-mana tapi yelah kan dah kahwin ini,kene lah ikut gak..Tak cium bau syurga nanti..hihiii

Dalam pukul 11.00 pagi,barulah adik beradik yang lain sampai dengan keluarga masing-masing..Tahun ini,abang saya tak balik raya di johor sebab giliran dia beraya di kedah rumah mak mertua dia..Kene ikut giliran kalau tak perang raya akan melanda..hihiii



 
Selesai semua siap makan,kami semua berkumpul diruang depan untuk acara bersalaman dan mintak maaf..Siapa yang ada dosa itu,masa ini la boleh mintak maaf..Gambar di atas itu,saya mintak maaf dengan mak..Bab inilah yang buat saya sedih..huhuuu..

 Giliran suami saya bersalaman dengan mak saya..Mintak maaf kene buat muka sedih tapi suami saya senyum malu-malu pula..hahaahaaa

Duit raya time..haahaaahaa...Masa ini semua anak saudara saya tak sabar-sabar nak duit raya..Budak-budaklah katakan..

 Ade lagi yang belum dapat itu..Suami saya bagi seorang 5 ringgit..Bolehlahkan..Lagipun orang kata budak kecil tak boleh pegang duit besar-besar..hihiiii..Gurau jer..


 Yang baju melayu warna kelabu itu adik saya dan yang warna biru abang ipar saya..Tak habis lagi bagi duit raya itu..


Suasana bila masing-masing dapat duit raya..Banyak syok oooo...



 Inilah keluarga kakak yang sulung bersama 2 orang anak dara dan 2 orang anak bujang..Anak saudara saya yang sulung ini dah tingkatan 5,yang ke dua itu tingkatan 4 dan yang duduk depan itu darjah 6..Mereka semua duduk dengan mak saya..Boleh tolong da tengokkan mak saya..Abang ipar saya kena kerja raya pertama jadi tak adelah gambar dia..Tahun ini mereka pilih tema warna HITAM...



 Ini gambar keluarga kakak saya yang kedua..Ade 5 orang anak dara perempuan..Belum ade rezeki lgi nak dapat anak lelaki..Anak yang sulung dah tingkatan 1 dan yang lain ade darjah 5,3,1..Si kecil itu baru berumur 4 tahun..Tahun ini mereka pilih tema warna BIRU..



 JENG JENG JENG..hihiii..Inilah gambar keluarga saya tapi sayangnyer anak ke dua saya tidur pula time ini..huuhuuu..Tak adelah kenangan dengan nenek dia..Lagipun senang sikit si adik itu tidur,kalau tak mengamuklah dia..


 Inilah keluarga adik lelaki bersama isteri dan anak-anaknyer..Adik saya ini kahwin awal so anak lelaki dia yang sulung dah tingkatan 2..Anak nom 2 itu dah tingkatan 1 dan si manis itu baru 4 tahun..Dah jodoh dia awal..Bagus sebenarnye kahwin awal ini..Elakkan dari perkara-perkara yang tidak di ingini..hihiii Tahun ini mereka pilih tema kelabu..



 Inilah adik lelaki saya yang ke dua..Baru seorang jer anak dia berumur 3 tahun..Tak tahulah bila dia nak menambah lagi..Tahun ini mereka pilih tema pink..



 Inilah sebahagian dari anak buah saya..Ade 3 orang anak abang,seorang anak adik dan seorang anak saya yang tengah syok tidur masa ini tiada dalam gambar..Kalau semua ade kan best..


 Bergambar bersama mak,kakak dan adik ipar..Lagi seorang akak ipar tak ade dalam gambar..Adik ipar saya ini semuanyer cun dan comel belaka..hihii


 Inilah jejaka idaman malaya..Macam kumpulan nasyid pula kan..2 orang lagi tiada dalam ini gambar..huhuuu Tapi yang penting suami saya hensem kan..hihiii



 Inilah gambar adik beradik saya..Semua tinggi-tinggi belaka kan..Abang saya jer yang tiada dalam gambar..Susah sebenarnye nak dapat berkumpul bersama-sama..


Bile dah bersalaman,tangkap gambar,apa lagi makan time..Saya pun join makan sekali walaupun dah makan 2 kali..Gambar makanan pun tak banyak yang saya ambil sebab si adik dah bangun..Makan ramai-ramai seronok kan kan..Sambil makan boleh cerita macam-macam..Yelah bukan senang nak dapat berkumpul ramai-ramai..



Gambar ini di ambil masa kami semua beraya di rumah akak di kangkar pulai,johor..Dah masuk hari raya yang ke 2 dah masa ini..Masa kami datang pun dah tengahari jadi akak jamu masakan kampung jer..Sedap jugak akak saya masak..hihiii


Sebahagian dari ahli keluarga saya yang sedang syok layan diri sendiri..Muka tuan rumah tak nampak pun..


Ini pula rumah besan mak saya merangkap rumah mak mertua adik saya..hihiii
Tiap-tiap tahun tak pernah miss pergi beraya rumah dia..Tuan rumah ini pemalu tau,tu yang tak nampak muka tuan rumah ini..


Apalah yang syok sangat adik saya tengah bualkan itu..Masalah negara kot...hihiii Tengok suami saya itu,telefon dengan dia tak dapat dipisahkan..Time raya pun ade customer cari dia nak beli FAT BURNER XTREME..

Seronok rasanyer dapat berkumpul bersama-sama dengan mak,adik beradik,ipar duai dan anak buah masa hari raya yang lepas..Lepas rindu saya dengan mak..hihiii Yelah duduk jauh dengan mak ini,kene mintak manja sikit..
Lagipun saya jarang balik johor,kalau suami dapat cuti panjang dapatlah saya balik johor..

Jangan lupa intai-intai blog bisnes saya yang lain yek..kalau nak beli baju kurung,baju kurung moden,t-shirt muslimah,anda boleh klik http://riznlaila.blogspot.com/ ataupun di fanpages https://www.facebook.com/RiznLailaCollection

Kita jumpa dalam entri yang lain yek..Jaga diri tau..




Salam mesra
    lela











Tiada ulasan:

Catat Ulasan