Khamis, 1 Ogos 2013

YEAH...TAHUN INI RAYA BALIK JOHOR..

ASSALAMULAIKUM DAN SALAM MESRA..

Seronok betul rasanyer dihati kerana hari raya tahun ini,saya dan anak-anak dapat beraya bersama-sama dengan suami dan papa tercinta..Pegawai atasan tempat suami berkerja beri cuti 4 hari bermula dari raya per1 sampai raya ke 4..Agak susah cikit sebenarnyer tempat kerja suami saya ini nak bagi cuti..Ini pun suami cuba mintak,alhamdulillah tak sangka dapat pula...Agaknyer pegawai atasan die itu tengah mood baik..hihiii

Mana saya tak seronok sangat..Bukan senang suami saya nak dapat cuti time raya ini..Saya masih ingat lagi hari raya tahun lepas,saya kene beraya dengan anak-anak jer kat rumah...Masa itu saya baru lepas habis pantang anak ke dua..Time itu suami pula kerja pagi..Mahu menangis dibuatnyer..Saya pun takadelah nak masak-masak bagai..Yelah,siapa yang nak makan pula,suami saya gerenti makan sedap-sedap kat tempat kerja die..Nak bagi jiran-jiran,semuanyer dah balik kampung..

Pagi raya dulu pun saya cuma pakaikan baju melayu untuk anak-anak pastu amik gambar..Kelakar pula masa itu kalau saya ingat-ingat balik..Bukan setakat tahun lepas,tahun yang sudah-sudah pun sama situasinye..Apa nak buat,kene berkorban untuk suami tercinta..Sebelum ade anak kedua ini,suam izinkan saya balik johor dulu naik kapal..Yelah,anak baru seorang,senang cikit nak handle..Dah ade 2 orang anak ini,saya terpaksa kene balik bersama-sama dengan suami...Saya masih perlukan pertolongan seorang suami untuk uruskan anak-anak..hihiiii..Bukannyer saya ini manja sangat tapi suami isteri kan mesti saling tolong menolong..Betul tak!!!!

Maknanyer saya akan balik johor 2 hari sebelum menjelang raya..Senang cikit nak balik awal-awal ini..Mesti penuh punyerlah jalan-jalan raya nanti..Semuanyer dengan haluan masing-masing..Saya pula akan tutup kedai online bermula 2 ogos hingga 19 ogos..Saya nak rehatkan badan dan mata yang asyik menghadap laptop jer..huhuuuu

Selepas raya,insyallah akan lebih aktif berniaga di facebook dan di blog..Ade benda yang baru bakal saya jual antaranyer novel melayu,jam,wallet dan bermacam-macam lagilah...Saya kene cepat rebut peluang dan belajar lebih banyak lagi dalam dunia perniagaan online..Suami menjadi tulang belakang saya selain memberi support yang terbaik untuk saya maju kehadapan..Kalau saya ade masalah dengan customer,suami lah tempat saya luahkan masalah..

Oh ya jangan lupa support page terbaru saya NOVEL MELAYU TERBAIK https://www.facebook.com/pages/Novel-Melayu-Terbaik/420766314705044 ..
Banyak cerita-cerita dari novel diapatasikan menjadi sebuah cerita di televisyen..Saya akan sentiasa update tajuk-tajuk novel yang terbaik dari penulis-penulis yang amat berbakat..



Berhati-hati tau semasa memandu di jalan raya..Ingatlah mereka-mereka yang tersayang yek..Mereka menunggu kita bukannyer dengan tangisan tetapi dengan senyuman kegembiraan..

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..MAAF ZAHIR DAN BATIN TAU...


SALAM MESRA
      LELA






Tiada ulasan:

Catat Ulasan