Ahad, 14 Julai 2013

SEDIKIT SERBANYAK SEJARAH HIDUPKU..

Assalamulaikum dan salam sejahtera..

Syukur alhamdulillah diberi peluang oleh allah swt untuk menghirup udara segar lagi..Syukur alhamdulillah,kerana berpeluang untuk belajar dan menulis blog sendiri..Sebenarnyer dah lama ade minat nak buat blog tpi masa tu laptop tak ade..nak beli masih belum mampu..so simpan jer niat sampai lah sekarang ner..Cari punyer cari,akhirnyer jumpa gak 1 blog yang menawarkan belajar asas buat blog..kene bayar rm130 jer..tak aperlah,nak cari ilmu jangan kedekut sangat nak kuar modal..betul tak!!

Ok..biar saya memperkenalkan diri saya dulu..nama penuh saya haslelawati mohd arpa..
kawan2 suka panggil saya lela..berumor 33 tahun dan dilahirkan di kem terendak melaka(arwah ayah bekas askar melayu)..mak dan arwah ayah orang johor so saya adelah ckit darah keturunan jawa,bugis..belajar sampai amik spm dalam jurusan perdagangan..nak sambung belajar macam dah hilang fokus hihiii..so fikir punya fikir saya masuk ikbn peretak,jurusan kecantikkan..hobi saya suka membaca novel(dalam hati ade taman gitu)..membaca kan bagus,tidak kiralah bentuk bacaan ape kita baca,yang penting ape yang kita baca tu dapat menambahkan ilmu kita..cita-cita saya lak nak menjadi seorang bussiness women yang berjaya..insyallah..

Saya sudah berkahwin dan mempunyai 2 orang hero yang sangat lasak iaitu muhammad khairurrizqin 4 tahun dan muhammad khairin merza 1 tahun..mereka adalah anugerah terindah yang allah swt berikan kepada saya sebagai amanah untuk saya menjadi seorang manusia yang lebih bertangguhjawab..terima kasih padamu YA ALLAH..

Sebenarnye sudah 8 tahun lebih saya menjadi seorang surirumah sepenuh masa berpangkat pengurus akaun hihii..sebelum kahwin dulu,saya pernah keje kilang,kerani store,cashier,berkerja disalon kecantikan..penah wat kerja partime mengandam pengantin,betunang,membuat hantaran,penah jadi model hihiii...bermacam-macam pengalaman yang saya kutip dari perkerjaan yang saya lakukan dulu..seronok dan saya enjoy..
lepas berkahwin,saya terus berhenti keja dan ikut suami pindah ke seremban..saya kene korbankan segala yang ade untuk suami tersayang..

Ok..buat pengetahuan sume..saya ade menjalankan perniagaan dari rumah jugak..ade secara online dan offline..ade setengah barang yang saya jadi dropship jugak..baru-baru ini saya ade pergi ke vietnam untuk cari barang yang sesuai untuk saya jual dirumah..alhamdulillah,sambutan dikalangan jiran-jiran memang best.saya ade menjual baju kurung,telekung,jubah,blouse wanita,tshirt polo kanak-kanak dan dress burberry...memang ade perancangan bersama suami untuk bukak kedai di pasaraya mydin..insyallah..saya tengok banyak barang potesi besar untuk dijual..tak aper..lainkali saya akan ceritakan di dalam entri seterusnye..

selamat berkenalan yek wahai pembaca dan peminat blog semua..

salam mesra..
lela..









Tiada ulasan:

Catat Ulasan